Iedereen aan de slag in de wijken van de stad

Meer vrijwilligers, meer mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt aan het werk. Wat begon met een teasende clip en een documentaire mondde uit in een campagne op bussen, social media en het lokale radiostation. Een leuke actiewebsite was de plek waar alles samenkwam. Het resultaat: ruim voldoende aanmeldingen voor de stad!

Bedrijven een stem geven in politiek gekrakeel

Bedrijven kunnen niet stemmen. Wij gaven ze een stem voor een urgente kwestie. Veel politieke partijen hadden hun oog laten vallen op bedrijventerrein Waarderpolder voor woningbouw. Niet zo handig, vonden de ondernemers. Gevaarlijk, tussen de zware bedrijvigheid. En welke ondernemer wil nog uitbreiden als ze binnenkort worden geconfronteerd met overlastprocedures van de nieuwe omwonenden? Dit werd de insteek van de campagne ‘Maak van de Waarderpolder geen Woonpolder!’ We zetten de argumenten op een rij en bouwden daar een bewustwordingscampagne omheen. Met social media, een website en posters. Het effect: veel politieke partijen begonnen in te zien dat wilde plannen voor een bedrijventerrein niet goed zijn voor de zo broodnodige bedrijvigheid in de stad.

Belangrijke lessen voor opruimen van boorplatforms

De organisatie Nexstep is opgericht om in een korte tijd zoveel mogelijk oude boorplatforms op de Noordzee op te ruimen. Een samenwerkingsverband tussen olie- en gasbedrijven, EBN en NOGEPA. Doel: eerst van elkaar leren hoe je deze klus zo efficiënt en veilig mogelijk kunt klaren. Sinds 2018 komen daarvoor ongelofelijk veel geleerde lessen en ideeën op gang. Om dit te ondersteunen ontwikkelden we een online kennisbank, aangevuld met communicatie voor de deelnemende bedrijven: de beste infrastructuur om nieuwe kennis snel met elkaar te delen.

Merk oppoetsen, website verbeteren en gáán

Signon is al jaren succesvol in allerlei computertrainingen. Maar hun website… die was hoognodig aan vernieuwing toe. Wij begonnen bij het begin: wie is Signon als merk, en welke uitstraling past daarbij? Pas na een fris-nieuwe huisstijl en merkgedachte was het tijd om de website weer helemaal van nu te maken. Compleet met goede content en optimalisering voor Google (SEO). Een social media campagne gaf het bedrijf nieuwe vleugels.